петък, 31 юли 2015 г.

Сушените домати на Маги

От известно време много ми се искаше да пробвам да си направя домашни сушени домати, Пробвах с малко количество, но следващия път определено ще е повече
Избрах по малки доматчета, домашни и плътни, нарязах на половинки, посолих и подредих върху хартия за печене, Сушенето ми отне около 6 часа във фурна на вентилатор, като сложих в загрята на 100 градуса фурна, след това намалих на 60, периодично през час и половина увеличавах на 100 градуса за около 15 мин, и пак намалявах.
Около 3 час   отворих фурната и надупчих доматчетата с нож на няколко места, за да се изпари по-лесно останалата в тях влага, целия ни дом се носеше аромат, който за мен беше същия сладък аромат на домати, които се разнасяше, когато баба правеше домашната лютеничка на огъна, в големия казан, преди мнооого, мнооого години :)

Ето това беше резултата, след 6 часа, доматите не трябва да пускат никакъв сок като ги притиснеш или разрежеш, но в същото време да стоят  крехки. Не исках да прекалявам и да остане само суха люспа накрая!
 

Подредих ги в бурканчета / разбирайте излязоха 2 бурканчета по 190 гр/, като между тях сложих пресен босилек и смачкан чесън, полях със зехтин и оставих в хладилника.
След 4 часа, бяха поели невероятния аромат на чесън и босилек, леко набъбнали от зехтина, с наистина невероятен вкус - достатъчен просто да го сложиш върху парче мек хляб!

4 коментара:

  1. Правих и аз миналата година, но не помня колко време във фурната ги суших. Определено голяма вкусотия. Хапнахме си ги на брускети предимно :)

    ОтговорИзтриване
  2. Наистина са вкусотия! И аз съм си набелязала няколко рецепти с тях, но като гледам как вървят само върху меко хлябче, дано ми состанат да ги пробвам :)
    Ако не те затруднявам обаче може да ми напишеш как точно правиш брускетките!

    ОтговорИзтриване
  3. Правя вече няколко години, страхотен деликатес! Но аз използвам консервните домати, пека ги с много сол, чер пипер, риган. Струва си, мога една седмица да изкарам само със сушени доматки в зехтинец...

    ОтговорИзтриване