събота, 18 юли 2015 г.

Киш Лорен

Напоследък съм се завладяна от френска вълна, ретро снимки и ... такива неща :), които запълват свободното ми време :)
В тази връзка реших да приготвя този галещ небцето пай. Относно произхода му могат да се появят доста разногласия, но.. аз го причислявам към френската кухня.
И така  кухнята  ми беше допълнена с тези френски изкушения
които  се превърнаха в киш, галет, две приятни вечери, и създадоха достатъчно емоции... но спирам да се отклонявам и преминавам направо към рецептата.

 За тестото
250 гр брашно 125 гр масло 50 мл вода,

Замесва се меко тесто и се оставя в хладилник за около половин час,след това се разстила се във формата за печене, надупчва се с вилица и  отново в хладилника за 10 мин. През това време можете да загреете фурната на 180 градуса и да го пъхнете направо от хладилника във фурната за около 25 мин.


Докато тестото се пече, се заемете с плънката:
 4 яйца
200 мл. прясно  мляко
100 мл готварска сметана 
200 гр шунка
половината парче от френското сирене
100 гр. прясно козе сирене
мащерка

 Яйцата, млякото, сметаната  и  мащерката се разбиват с миксер. Върху изпечената кора се поръсва нарязаната на кубчета шунка, и се разпределят сирената, след което се залива с яйчената смес 

Пече се за около 40 мин на 160 градуса.
 Изключително деликатен и приятен вкус, подходящ за вечеря в топлите дни, особено в комбинация с чаша охладено вино!
Хапвате и се пренасяте в Париж :)

 


2 коментара:

  1. На чудесна вълна си, Маги! Не съм опитвала Киш Лорен, но никога не е късно да пробвам :)

    ОтговорИзтриване
  2. Кокона, и аз наистина бях изненадана от резултата, но определено си заслужава да се направи, бих казала дори, че като изстине на мен ми хареса още повече :) а в тези жеги, това е идеална вечеря!

    ОтговорИзтриване