вторник, 20 юни 2017 г.

Гергьовска чорба

Вече е почти края на юни, а аз все още не съм намерила време да разкажа за тази традиционна агнешка супа, която се приготвя за Гергьовден в Дъбене - селцето в което съм отраснала, така я приготвяше баба ми, и все още се приготвя по този начин в къщи, в деня след Гергьовден. 

Вече съм споделяла рецептата за печеното
https://vkuhniatanamagi.blogspot.bg/2015/05/blog-post_7.html
и всички свързани с него традиции и  ритуали.

След като агнето се изпече, в тавата остава доста чорбичка, която е отпуснало. Именно тя служи за основа на  нашата супа.

Обикновено се приготвя на око, но ще се опитам да пресъздам рецептата  с точни количества.

1 л. от  отпуснатия от агнето сос
1 л. вода
200 г ориз
1 връзка пресен лук
1 връзка джоджен
2 стръка пресен чесън
Месо от изпечено агънце нарязано на ситно.

Бульона се разрежда с водата, иначе е доста мазен, и се слага да заври, към него се добавя ориза, щом ориза е почти готов, се добавят нарязаните чесън, лук и джоджен, и  месото, подправя се със сол и черен пипер на вкус и се оставя да поври на тих огън още 10 минути.

След това Ви остава да си я хапнете, топла  и вкусна!
 

Няма коментари:

Публикуване на коментар