четвъртък, 11 ноември 2021 г.

Пъстърва с маслено лимонов сос

 Джулия Чайлд е вдъхновяваща абсолютно винаги! Всяко взимане на книгата и ме отвежда в необятни светове, изпълнени с вкусове, аромати и наслада!



Абсолютно заслужени овации и световно призвание!


За днес избрах да приготвя прекрасната 700 грамова пъстърва по нейните насоки.

Почистената риба се посолява, добавя се нарязан на ситно зелен лук или шалот , аз лично добавих шепа каперси и 50 мл. зехтин, понеже тази комбинация  е любима в къщи. Така овкусената риба се завива в хартия за печене и се оставя във фурната на 200 градуса.

На моята риба и отне 35 минути за да се изпече по нашия вкус.

За маслено лимоновия сос:

1/4 чаша лимонов сок / при мен беше сока от два лимона/

125 гр. масло

1/4 ч.л.  сол

щипка бял пипер

Лимоновия сок се слага в касерола докато заври и се редуцира до  до 1 суп. л.

Маха се от котлона и се добавя половината масло, разбърква се енергично, връща се на котлона , добавя се останалото масло при непрекъснато бъркане.

Точно преди сервиране се добавя 1-2 суп. л. топъл рибен бульон или гореща вода. Аз добавих вода.


Вкуса е наистина наслада за всички сетива.

Изпечената риба се гарнира с масления сос.


Аз добавих и сотирани картофки с масло и галета, като допълнение на вечерята ни!



Насладете се!









Няма коментари:

Публикуване на коментар